Dag 1 de vlucht en Quito

22 juli 2015 - Quito, Ecuador

Vanmorgen om 5 uur ging de wekker. Bed uit, even douchen en dan de weg op. Chauffeur Emmelie was speciaal vroeg opgestaan om haar lieve zus uit te zwaaien op Schiphol samen met Ellen en oma Gre!
Eenmaal aangekomen op Schiphol moest die backpack natuurlijk op de rug mee, 16 kilo, het lijkt niet veel maar o,o,o wat was het zwaar. De tassen netjes laten sealen en afgegeven bij de bagage drop off. Omdat we vroeg genoeg waren zijn we nog een kijkje gaan nemen op het Panormaterras en lekker gaan ontbijten.

Om half 9 richting de super snelle, nieuwe, elektronische douane. Tas neerleggen, bodyscan en loop maar door.
We vertrokken vanaf gate F9, in de bouwput van Schiphol. Tijdelijke winkels en veel bouwvakkers. Later dan gepland konden we boarden, de rij was zolang dat we er op een gegeven moment gewoon tussen geslopen zijn.

De vlucht was prima te doen, om half 12 Nederlandse tijd kregen we een warme maaltijd en om half 7 Nederlandse tijd gingen we aan een warm broodje. Hier is het avondeten en de lunch omgedraaid.
Na 11 uur en 10 minuten vliegen kwamen we aan op de luchthaven van Quito. De daling was wat wiebelig Door de vele wolken en de bergen rond Quito. Iedereen ging gillen, alsof je in de Efteling bij de Python bent
Na 5 minuten waren we het vliegtuig al uit en nog geen half uur later hadden we het visum voor Ecuador en de bagage al.

Niet veel later hebben we de laatste mensen uit de groep ontmoet en zijn we met de bus (deze bus hebben we 16 dagen lang, tot we naar de Galapagos gaan) naar het hotel gereden in Quito. Dit duurde ongeveer een uurtje en de eerste indrukken van Ecuador zijn geweldig. Een land met nu al veel verschillen.  Hoge bergen, groene natuur, villa wijken en armoede wijken.

Het hotel zit in de stapwijk, met veel restaurantjes. Hier hebben we dan ook heerlijk gegeten met de groep.

Morgen gaan we de stad Quito verkennen.

Kusjee

1. Hans & Ellen:
    22 juli 2015
    Hoi meiden. Dit klinkt al erg goed. Nu zeker aan het slapen het is bij jullie nu laat op de avond. Veel plezier in Quito xxx.
    Groetjes van ons.