Dag 16: Galapagos. San Cristobal

5 augustus 2015 - San Cristóbal, Ecuador

Wat een uitgebreid ontbijt vanmorgen,  eindelijk niet alleen maar roerei met jam en boter. Echt enorm veel keus, warm, koud en fruit.
Om 9 uur vertrokken we naar de luchthaven voor onze vlucht naar de Galapagos.
Op de luchthaven moesten we ons laten registreren bij de Sigal en de tassen laten controleren. Dit is standaard als je naar de Galapagoseilanden wil, hiervoor moet je al $20 betalen. Na de douane hadden we allemaal ons water nog,  jammer dat we dat voor het grootste deel al hadden opgedronken, dus tijdens het wachten heb ik nog maar een flesje gekocht.
In het vliegtuig kregen we een sandwich en drinken. (Ja, ja op een vlucht van 1,5 uur).
Bij de uitgang van de luchthaven stonden onze 2 gidsen al te wachten. Norman en Martin, twee geweldige mannen die eruit zien als scouts.
Na 2 minuten in een busje en de bagage achterop een pick-up kwamen we aan bij het hotel. Omkleden en hup naar het restaurant voor de lunch en daarna de snorkelspullen ophalen, want we gaan meteen snorkelen.  Op dit eiland (San Cristobal) wonen 7000 inwoners. Er hangt hier meteen een hele andere sfeer dan het vaste land van Ecuador, heel relaxed.

Het snorkelen was echt fantastisch! De eerste uren waren dus al geweldig! We hebben gesnorkeld met zeeleeuwen en zeeschildpadden en prachtige vissen. Daarna zijn we zonsondergang op het strand gaan bekijken en het was top! Het hele strand lag vol met zeeleeuwen en ze gingen volledig hun eigen gang. Te gek!
Morgen naar het eiland Floreana en Isabella.

Foto's volgen later.

1. Hans & Ellen:
    Hoi Jamie en Yara.
    Wat klinkt dit weer super fantastisch.
    Nou veel plezier op de eilanden.
    Xxx
  2. Loes en Remko:
    6 augustus 2015
    Hoi Jamie, vandaag vanaf dag 10al je nieuwe verslagen gelezen.
    Je blijft iedere dag nog mooiere en bijzondere dingen meemaken! Echt super leuk dat we hier zo van kunnen mee genieten door je verslagen en prachtige foto's.
    En toch zal je bij thuiskomst nog veel meer te vertellen hebben, zoveel nieuwe indrukken doe je deze reis op. Trouwens ook prettig dat je een Mac op je reis bent tegen gekomen, ik geloof zeker dat dat beter smaakte dan ooit haha!
    Zeker het snorkelen ben ik jaloers op hoor, wat zal dat mooi zijn geweest.
    Nou meid geniet van de laatste dagen.
    Dikke kus van ons allemaal
  3. Nien en Ro:
    Hii James!
    Wat gaaf weer, super om allemaal te lezen.
    Elke ochtend lezen we je verslagen, maar vanmorgen moest er natuurlijk gezongen worden voor Ro. Haha.
    Gaaf die zeehonden, je was zooo dichtbij!
    Veel plezier nog, we zijn jaloers!
    Liefs, Ro en Nien
  4. Oma en opa:
    6 augustus 2015
    lieve Jamie weer een mooi verhaal en het kan haast niet mooier .dachten we maar mis het lijkt wel een film veel plezier en gr ook aan Yara dille kus
  5. Henry en Francisca & de meiden:
    7 augustus 2015
    Wauw net of je naar een natuurfilm kijkt alleen ben jij de figurant tussen de beesten in het echt! Hoe koel is dat!Dit is 1 brok real life nature...geweldig. Door jouw verhalen zijn wij er ook een beetje bij om mee te genieten. Groetjes uit Maassluis