Dag 18: Galapagos, Isabella en Santa Cruz

7 augustus 2015 - Galapagos Islands, Ecuador

De dag begonnen met een bezoek aan de flamingo's. Wat zijn ze toch mooi als je ze zo in hun eigen natuur ziet. Vervolgens zijn we naar een broedcentrum voor schildpadden gegaan. Dit centrum zorgt voor schildpadden die wat mankeren. Zo zitten hier schildpadden die met de vulkaanuitbarsting 20 jaar geleden verbrand zijn door de lava. Ook worden ze hier gefokt, ze gaan dan als ze 5 jaar zijn de natuur in. De eerste 5 jaar hebben ze nog een zacht schild en overleven ze het niet in de natuur. Ze letten zo goed op de schildpadden, omdat de populatie vroeger bijna uitgeroeid is door de piraten en het nog steeds niet op het normale aantal is.
Na al de schildpadden bekeken te hebben zijn we gaan wandelen door de wedlands. Een deel hiervan is te vergelijken met een mangrove bos. Ook hier kwamen wel weer flamingo's tegen en een Bahama eend. Deze eend is zelf overgekomen uit de Bahama's en zorgt dus niet voor problemen op de eilanden. Spullen die door mensen meegenomen zijn, zoals planten die neergezet zijn zorgen wel voor een verstoring van de natuur.

Na de lunch zijn wel weer naar de haven vertrokken. In de haven werd weer alle bagage gecontroleerd. Alle tassen werden afgesloten, zodat er tussen de eilanden niks in gestopt kon worden qua voedsel.
Na 2 uur varen kwamen we aan op het eiland Santa Cruz. Ook hier weer een prachtige blauwe zee, maar verder niet echt te vergelijken met het eiland Isabelle waar weer vandaan kwamen. Het is hier een stuk drukker, ook vooral de mensen die hier zelf wonen. Veel meer restaurantjes en winkeltjes. Wel erg gemoedelijk en gezellig.

We hebben een rondje langs de haven en de winkels gelopen en natuurlijk weer het een en ander gekocht.
Na het 'shoppen' hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje met een mega lekkere chocoladetaart als toetje. ( pas toetje nummer 2 deze vakantie, netjes he)

De foto's zijn een klein probleem op de Galapagos. Ze kennen hier geen sterke wifi verbinding. Af en toe een serie foto's op FB lukt wel, maar dat is ook pas na 4 pogingen
Misschien dat het vanavond nog lukt.

1. Hans & Ellen:
    9 augustus 2015
    Meid meid, zoals de boertjes zeggen, jij bent de figurant in de realife nature.....met als hoofdprijs het heerlijk chocoladetaartje die heb je zeker verdient. Op naar het strand van santa Cruz nog even genieten van al je vriendjes, of ze nu vinnen,harige poten of vleugels of klauwen hebben...ze hebben je hart gestolen.........