Dag 2: Quito

23 juli 2015 - Quito, Ecuador

Na een heerlijk ontbijt opweg naar een van de uitzichtpunten over Quito. Toen we buiten kwamen regende het, dus zijn wel snel onze korte broek gaan verwisselen voor een lange broek.
Na een rit door de spits van Quito kwamen we bij het uitkijkpunt waar ook de beschermheilige van Quito staat: Marianne de Jesus waar we een mooi uitzicht hadden over bijna heel Quito. Daarna doorgereden naar het historische centrum waar we uitgestapt zijn op Plaza de San Francisco. Hier zijn we meteen een mooi klooster in gegaan met veel pracht en praal. Daarna samen met Jeroen  (reisgenoot) doorgelopen naar de Iglesia de la Compañía de Jesus een prachtige kerk met eveneens veel pracht en praal. In deze kerk mocht je helaas geen foto's maken maar je kon wel het dak op en boven in de nagemaakte sixtijnse kapel rondlopen met een uitzicht van bovenaf op de kerk. Van bovenaf konden we wel stiekem foto's maken.
Na deze kerk hebben we Quito verder ontdekt en geluncht op een terrasje in een drukke,maar gezellige straat. Na het lunchen zijn we doorgelopen naar de grootste basiliek van Latijns Amerika en deze van buitenaf bewonderd. Na de basiliek door een paar gezellige parkjes richting de wijk van het hotel gelopen. Een gezellige drukke hippe wijk, Mariscal.
Met 3 reisgenoten hebben wel nog heerlijk gegeten bij een bbq restaurant op het plein van Mariscal.

Morgen naar de evenaar, ik ben zo benieuwd!

1. Hans & Ellen:
    23 juli 2015
    Hoi Jamie. Klinkt weer helemaal fantastisch. Cultuur snuiven lekker eten helemaal geweldig. Ben benieuwd naar je Evenaar verhaal morgen. Nu voor straks Weltrusten xxxx
  2. Hans & Ellen:
    23 juli 2015
    Zo eerste en laatste regenbuitje hebben jullie gehad. Met zeker een Mooi uitzicht over Quito. Nog ff slapen en dan heel veel plezier bij de evenaar
    Mam & mam
  3. Leanda:
    23 juli 2015
    Morgen op naar het ei en de stempel!
  4. Jamie:
    23 juli 2015
    lieve JAmie zo te lezen is jullie reis goed begonnen morgen weer een hoogte punt dikke kus van opa en oma
  5. Loes en Remko:
    23 juli 2015
    Hoi Jamie, wat leuk dat we zo je reis bij kunnen houden, spannend allemaal hoor.
    Je gaat vast hele mooie belevenissen meemaken.
    En morgen de evenaar, ben erg benieuwd hoe bijzonder en mooi dat zal zijn.
    Geniet van alle mooie momenten.
    Dikke kus Van ons allemaal
    Loes