Dag 4 omgeving Otavalo

25 juli 2015 - Otavalo, Ecuador

De markt met alle vrolijke kleding werd vanaf 8 uur opgebouwd. Wij toeristen waren daar natuurlijk meteen. Geweldig al die kleuren en natuurlijk kan je je hand dan niet op de knip houden. Na 1,5 uur rondgelopen te hebben gingen wel terug richting het hotel, omdat de bus naar het Coachi meer zou vertrekken. Dit is een prachtig kratermeer, toen werd aankwamen hebben wel de route met mooie uitzichtpunten gelopen en zijn werk een bootje ingegaan. Dit bootje ging rond het hele kratermeer en om de eilandjes die er middenin liggen. Dit meer is 145 meter diep en het water is afkomstig van sneeuw die gesmolten is tijdens de uitbarsting van de vulkaan. De eilandjes zijn later in het meer ontstaan door een tweede eruptie.

Na een kwartiertje rijden zijn er gestopt in Cotacachi, ren dorpje bekend om de leerlooierijen. In dit dorpje hebben wel geluncht en rondgelopen. Yara, Jeroen en ik zijn een schooltje gaan bezoeken. De kinderen zaten op de bso, omdat er vrijdagmiddag geen school is. Jeroen heeft met zijn klas in Nederland  loomarmbandjes gemaakt en deze hier uitgedeeld, zo leuk om die dankbaarheid van de kinderen te zien.

In het dorpje Peguche was een grote spelmiddag met kinderen, deze kinderen genoten enorm veel van muziek en gezelligheid met een klein beetje competitie onderling. Op hetzelfde plein zat een weeffabriek, hier hebben we gezien hoe al de kleden die in Ecuador verkocht worden gemaakt zijn. Bij de fabriek de hoek om kwamen we aan bij een muziekmaker, ook hij gaf ons een geweldige demonstratie met instrumenten uit Ecuador, Peru en Bolivia.

Morgenvroeg (5.00 uur) gaan we naar de jungle, dit is ongeveer 11 uur rijden. In het gebied richting de jungle is het een aantal dagen slecht weer geweest, veel regen. Hierdoor heeft er op de oorspronkelijke route een aardverschuiving plaatsgevonden, deze weg is dicht. Wij moeten nu in plaats van 8 uur met leuke stops 10 tot 11 uur rijden met alleen een koffiestop en lunchstop. Om  17.00 uur moeten we echt bij de jungle zijn voor de kano, anders wordt het hoog water en kunnen we niet meer bij de lodge komen.

Op de oorspronkelijke route hadden we heerlijk in warm waterbaden gaan zwemmen. We hebben net maar even wat te eten en drinken gehaald in de supermarkt om de tijd een beetje te doden

In de jungle zullen we geen wifi verbinding hebben, dus jullie moeten nu 3 of 4 dagen geduld hebben

1. Hans & Ellen:
    25 juli 2015
    Zo Jamie en Yara. Wat een verhaal weer. Leuk hoor. Nu wens ik jullie veel plezier in de jungle en dan maar met ezen 3 of 4 dagen wachten.
    Voorzichtig en Genietse. De Heinekendijkjes xxx
  2. Oma en opa:
    26 juli 2015
    lieve JAmie als je dit lees is je avontuur in de jungle al voorbij we kijken uit naar je verslag gr ook aan Yara
  3. Hans & Ellen:
    28 juli 2015
    Zo meid, wat zal je een geweldig avontuur hebben gehad in de jungle... En misschien wel een onvergetelijke ontmoeting met een mooie spin !!!! Ggggrrr
    We hopen dat je snel weer een stukje kan schrijven, tot hoors
    Liefs pap en mam
  4. Henry en Francisca & de meiden:
    1 augustus 2015
    Wat een verschil zal dat zijn die kinderen daar die al blij zijn met een armbandje. Had jij weer even dat juf Jamie gevoel daar ver weg haha