Dag 14: Isla la Plata

3 augustus 2015 - Puerto Lopez, Ecuador

Weer zo'n geweldige dag. Vandaag zijn we met de speedboot uit de haven van Puerto Lopez vertrokken naar Isla la Plata. Dat is klein Galapagos en onbewoond. In de haven van Puerto Lopez hebben we nog even de vismarkt bezocht.

Onderweg kwamen we super veel bultrugwalvissen tegen. Op het eiland hebben we een wandeling gemaakt en kwamen we heel veel blauwvoet Jan van Genten tegen en fregatvogels. De Jan van Genten leggen hun eieren op de grond en daar konden we heel dichtbij komen. De fregatvogels leggen de nesten in de bomen en zijn een stuk onrustiger, dit was erg mooi om te zien. Terug bij het strand zaten er pelikanen, prachtig om te zien hoe ze de zee in duiken voor hun prooi.

Op de boot kregen we een lunch en zagen we veel grote schildpadden zwemmen. Evenlater konden we snorkelen bij het koraal. Het mooiste wat ik gezien heb is een blauwe zeester.

Morgen gaan we naar Quayaquil, waar weer een middag en nacht verblijven. Woensdag vliegen wel naar de Galapagos.

1. Hans & Ellen:
    4 augustus 2015
    waauw geweldig, dat was weer een onvergetelijke dag met veel flora en founa.
    misschien geen stranddag om te relaxen maar wel oog in oog met de bultrugwalvis...
    Terwijl dit nog maar klein Galapagos is, hoe moet Galapagos dan wel niet zijn... Ik kan niet wachten op de foto`s
    xxxx
  2. Hans & Ellen:
    4 augustus 2015
    Potverdikkie is moeders me voor.
    Nou meid het was weer een fantastische dag als ik je verhaal weer lees.
    Geniet er maar goed van.
    Dikke xxx
  3. Oma en opa:
    4 augustus 2015
    lieve Jamie zo iets vergeet je nooit meer dit is ook wel wat voor opa die is helemaal gek van natuur films maar wat jij allemaal ziet is geweldig dikke kus en op naar het volgende de Galapagos