Dag 12: Las Cajas en Cuenca

1 augustus 2015 - Cuenca, Ecuador

In de ochtend zijn we naar Las Cajas gegaan. Een prachtig nationaal park met 230 meren in de Andes. Hier konden we kiezen tussen 2 wandelingen. Een wandeling van 2 uur en een wandeling die 40 minuten langer zou duren en wat hoger de berg op zou gaan. Deze laatste optie koos ik. De tocht was zwaar en duurde daarom in totaal 4 uur. Dit kwam omdat het de laatste dagen flink had gerend. Alle routes waren vol modder dus glibberpartijen en vieze kleding hadden we allemaal. Het ging soms erg stijl omhoog. Toen we op de top van de berg (4300m) waren was het echt een prachtig uitzicht over de verschillende meren. De afdaling begon op de bergrug, smal en een behoorlijke wind. De afdaling ging daarna veel op onze billen. Je raadt vast al hoe we er dus uitzagen aan het eind van de tocht.
Ik moest echt even goed bijkomen, de Chimborazo van 2 dagen terug naar 5100m vond ik samen met het mountainbiken minder vermoeiend.

Terug in Cuenca heb ik eerst even grondig gedoucht, jas gewassen met de tube wasmiddel die ik had meegenomen en daarna zijn we even de stad in gegaan. Een stad met veel verschillende mooie kerken. Helaas waren deze bijna allemaal gesloten. De kleinere kerkjes waren geopend, omdat er een doopdienst was en een bruiloft.

Na een rondje Cuenca zijn we even teruggegaan naar het hotel om de tassen weer in te pakken voor de reisdag van morgen. Mijn wandelschoenen van de tocht door Las Cajas heeft een mevrouw van de wasserette schoongemaakt van binnen en buiten
We hebben nog even een hapje gegeten naast de Kathedraal en zijn toen heerlijk naar bed gegaan.

1. Richelle:
    2 augustus 2015
    Wat doen en zien jullie toch veel tijdens jullie reis, kan je alle indrukken nog wel opslaan;)? Klinkt pittig die wandeltocht door de modder, je komt met getrainde benen terug van vakantie. En wat fijn dat de wasserette je schoenen schoon gemaakt heeft, die zullen er wel smerig uit gezien hebben na de tocht.

Succes vandaag met reizen en tot het volgende verslag! Liefs xx
  2. Hans & Ellen:
    2 augustus 2015
    Meid meid, het is weer een mooi verhaal.
    En wat heeft die Andes je te pakken gehad. Hihi maar weer heb je het gedaan, met een afdaling door de blub en smal en steil naar beneden glibberen... Brrrr . Maar wel waanzinnig
    Gekkie
  3. Oma en opa:
    2 augustus 2015
    lieve Jamie wat ben jij stoer niet zo gek dat je bekaf was na zo,n klim en modder glijbaan en nu nog veel plezier dikke kus