Terugreis

12 augustus 2015 - Vlaardingen, Nederland

Na een lange terugreis zijn wel maandag weer thuisgekomen. Zondagochtend zijn we al vroeg vertrokken vanaf de Galapagos. We moesten een uur met de bus, 5 minuten met de boot en toen weer 10 minuten met de bus om vervolgens aan te komen op de luchthaven van Baltra. We haddden nog iets meer dan een uur om in te checken, normaal gesproken meer dan genoeg vertelde de gids. Helaas was er nu een computerstoring bij Avianca (de maatschappij waar we mee vliegen) hierdoor moesten alle boardingpassen en bagagelabels handmatig geschreven worden. Die boardingpas bewaar ik natuurlijk. Hierdoor vertrokken we met een uur vertraging. Dit was voor ons geen enkel probleem, dan hoefden we tenminste geen 6 uur op Guayaquil te wachten maar 5 uur. We hadden vanaf Guayaquil naar Amsterdam een prachtig KLM toestel, mega hip! Nog niet zo lang geleden voorzien van her nieuwe interieur en de nieuwe flight entertainment. Beeldscherm zo groot als een ipad met veel meer opties. Zo had de optie van je vlucht volgen veel nieuwe gadgets. Je kon de cockpitvieuw bekijken, Door de raampjes linkse en rechts en onder het toestel bekijken. Ook al was het donker je kon precies zien wat er onder of naast je was. Veelal oceaan
Onder het mom van je moet het eens een keer meegemaakt hebben, werd er na 4.5 uur vliegen net voor Bermuda een passagier behoorlijk ziek en werd dit over de intercom omgeroepen. 2 artsen uit het toestel moesten bijspringen. Na verloop van tijd is de passagier naar de businessclass gebracht. Op Schiphol stond de ambulance klaar en ons werd tijdens de vlucht al vriendelijk verzocht nog te blijven zitten als we aan de gate waren, zodat de ambulancebroeders ongestoord hun eerste hulp konden verlenen. Dit ging verbazingwekkend snel, gelukkig! Wat bleek het was een epileptische aanval.

Na 24 uur reizen waren we dan eindelijk op Schiphol en stonden we te wachten bij de bagageband. Langzaam aan Namen we afscheid van de gezellige groep en gingen we allemaal weer onze eigen kant op. Zo stond Mathijs op mij te wachten

S avonds om 20.15 uur lekker in slaap gevallen om er vervolgens de volgende dat om 12 uur uit te komen.
Nu de 2e nacht lig je dan klaar wakker in bed en tikken de uren door

Lang leve de jetlag!